Ласкаво просимо на мій сайт!

High Definition

Що значить це поняття.

В переводі з англійської High Definition значить "висока роздільна здатність", тобто роздільна здатність (деталізація) кадру вища за звичайну. Звичайна роздільна здатність - це роздільна здатність звичайного телевізійного мовлення, а також DVD фільми, VHS відеозаписи і т.п. High Definition відео буває двох стандартів: Full-HD = 1920x1080 (1080p, 1080i) та HD-Ready = 1280x720 (720p). При цьому роздільна здатність стандарту DVD є режим 720x576 (720x480). По кількості пікселів в картинці і відповідно по рівню деталізації в кадрі, стандарт Full-HD 1920x1080 (1080p, 1080i) в 5 разів перевищує деталізацію стандарту DVD 720x576(720x480). В стандарті Full-HD 1920x1080 (1080p) записані фільми на Blu-Ray дисках.

Різниця в деталізації картинки (кількості пікселів) серед High Definition фільмів та звичайними DVD фільмами.

Деталізація кадру відеофільму насамперед залежить від кількості пікселів в кадрі, а кількість пікселів визначається стандартами, зазначеними вище. Це так само, як в цифрових фотокамерах - чим більша кількість мегапікселів, тим більша деталізація в картинці. Той хто вже хоч раз зрівнював якість High Definition фільмів зі звичайними DVD фільмами, вже назавжди стає прихильником фільмів в стандарті High Definition. Стандарт 1080i (Interlaced)має черезстрочну розгортку (виведення строк по черзі, спочатку парні, потім непарні строки, тобто кадр будується двома проходами). Стандарт 1080p (Progressive) передбачає вивід кадру повністю, строки виводяться по порядку (кадр будується за 1 прохід). Візуально різниця між 1080p і 1080i проявляється в тому, що фільми в стандарті 1080p виглядають трохи більш деталізованими ніж фільми в стандарті 1080i, хоч розподільча здатність у них одинакова 1920x1080. Для передавання відеосигналу High Definition від плеєра (ресивера) до телевізора (плазма, LCD, проектор) використовується інтерфейс HDMI. High Definition відеофільми, як і звичайні відеофільми, можуть розміщуватись на різноманітних носіях даних, або транслюватися по ефірному, супутниковому чи кабельному телебаченню.

Історія розвитку High Definition відео:

1) HDTV – ефірне телевізійне мовлення High Definition.

Спочатку з`явилось ефірне супутникове і кабельне телебачення високої роздільної здатності, його стали називати HDTV, тобто High Definition Television, в переводі це «телебачення високої роздільної здатності». HDTV ефірне телемовлення було вперше продемонстровано в 1990-х роках в США, групою телевізійних компаній Digital HDTV Grand Alliance. Пробне тестування HDTV телемовлення в США в 199 містах было завершено в серпні 1994 року. Перша публічна HDTV телетрансляція була здійснена в 1996 році в США телестанцією WRAL-HD. Американська HDTV система "Advanced Television Systems Committee" (ATSC) стартувала в жовтні 1998 року, під час трансляції наживо повернення космонавта Джона Гленна з відкритого космосу на борт космічного човника Discovery. Цей отриманний HDTV сигнал приймався та показувався на спеціальному обладнані в наукових центрах, а також в публічних кінотеатрах, спеціально обладнаними під ці цілі. В Європі HDTV мовлення почалось в січні 2004 року, на каналі HD1 європейського оператора мовлення Euro1080. Першою європейською HDTV телетрансляцією стала трансляція наживо щорічного новорічного концерту з Відня. Спочатку європейські HDTV телетрансляції використовували кодек MPEG2 і стандарт 1080i для передавання сигналу DVB-S сигналу від супутника SES Astra 1H на європейській хвилі DTH Astra 19.2°E. Пізніше почали використовувати кодек H264 (MPEG4/AVC) для передавання сигналу DVB-S2. Для прийому і перегляду HDTV сигналу необхідно: спеціальний HDTV-тюнер, плазмена або LCD панель з роздільною здатністю HDTV і сплачена трансляція мовлення.

2) D-VHS и D-Theater - фільми High Definition на відеокасетах стандарту D-VHS.

Першими доступними користувачами носіїв даних для High Definition фільмів стали спеціальні відеокасети стандарту D-VHS. Запущений в 1998 році стандарт D-VHS розшифровується как "Digital Video Home System", що в переводі значить "цифрова система домашнього відео". Стандарт D-VHS був розроблений компанією JVC, в співпраці з компаніями Hitachi, Matsushita і Philips. На D-VHS відеокасетах використовується кодек MPEG2 і роздільна здатність 1920x1080 або 1280x720. Для програвання D-VHS відеокасет потрібний спеціальний цифровий D-VHS відеомагнітофон. Починаючи з 2002 року High Definition відеофільми на D-VHS відеокасетах в США стали продаватись в магазинах под торговою маркою D-Theater. При цьому D-VHS відеокасети з логотипом D-Theater сумісні тільки з такими цифровими D-VHS відеомагнітофонами, на яких є логотип D-Theater. На початку 2004 року стандарт D-VHS був витіснений більш новим і прогресивним стандартом Blu-Ray. Нині High Definition відеофільми на D-VHS відеокасетах вже не випускаються.

3) Blu-Ray – фільми High Definition на дисках Blu-Ray.

Стандарт Blu-Ray дисків розроблений корпорацією Sony та презентований в лютому 2002 року. В квітні 2003 року був анонсований перший Blu-Ray плеєр Sony BDZ-S77, призначений для програвання Blu-Ray дисків. Одначе в широку роздрібну торгівлю Blu-Ray плеєри поступили тільки в червні 2006 року. На звичайних DVD плеєрах Blu-Ray диски не програються. Диски Blu-Ray використовують голубий лазер для роботи і мають об`єм 25Gb або 50Gb. Диски Blu-Ray використовуються в основному для High Definition відеофільмів, в стандарті 1080p або 1080i і використовують відеокодеки MPEG2, H264, VC-1. На сьогодні випущено більше 12 000 найменувань Blu-Ray фільмів, про які можна дізнатись тут: www.blu-raystats.com Існував також альтернативний, конкуруючий стандарт запису High Definition фільмів на дисках, під назвою HD-DVD, який був розроблений компанією Toshiba. Від дисків Blu-Ray диски HD-DVD відрізняються тільки іншою технологією запису і відтворення, а самі фільми на HD-DVD в принципі були ті ж самі, з такою ж якістю, що і на Blu-Ray дисках. В березні 2008 року війна двох стандартів дисків (Blu-Ray и HD-DVD) закінчилась поразкою HD-DVD і з березня 2008 року виробництво HD-DVD дисків и HD-DVD плеєрів повністю припинена. На сьогодні майбутнє є тільки у Blu-Ray дисків.

4) HDD і HD медіаплеєри – програвання фільмів High Definition з вінчестера.

Починаючи з 2005 року, випускаються HD медіаплеєри на основі медіапроцесорів Sigma Designs, які дозволяють програвати High Definition фільми з HDD (вінчестера). Виробниками подібних плеєрів в основному являються китайські виробники, через те що продаж High Definition фільмів на HDD самими кінокомпаніями не робиться і імениті виробники зацікавлені в просувані Blu-Ray плеєрів, а кінокомпанії в продажу фільмів на Blu-Ray дисках. Тому великі виробники зі світовим ім`ям поки не поспішають з випуском HD медіаплеєрів. Фільми High Definition на HDD для HD медіаплеєрів записуються самими користувачами, в основному завантажуючи з інтернету чи копіюючи у друзів, тобто розповсюдження HD фільмів на HDD проходить аналогічно розповсюдженню фільмів MPEG4 (DivX, XviD). Також існують организації, що здійснюють платний запис High Definition фільмів на HDD для HD медіаплеєрів. Це набагато дешевше від купівлі High Definition фільмів на Blu-Ray дисках. Причому на HDD можуть бути записані, як HDTV фільми, так і Blu-Ray фільми і HD-DVD фільми. Якість перегляду цих фільмів с HDD точно таке, як з оригінальних носіїв.

На головну

Як вибрати відеооператора на весілля?

1.Знімати буде професійний відеооператор (відеограф).

-Професійний відеооператор (відеограф) завжди має з собою необхідний запас касет, карток пам`яті,акумуляторів та інших необхідних речей, які можуть знадобитися в самий відповідальний момент. Ризик того, що може щось зламатись або закінчитись, в цьому випадку мінімальний. А це дуже важливо.

-Якість зйомки у професіонала все-таки кардинально вища від любительської. Він використовує більш продвинуту техніку, яку вміє використовувати, знімає в різних погодних умовах.

-Професійний відеооператор знає багато цікавих місць для зйомки і якщо у вас мало часу на прогулку, він правильно скоординує ваші пересування по місту. Він є тонким психологом, одночасно вивчити характер і настрій молодят, а також скласти ту комфортную атмосферу работи, з якою вони будуть відчувати себе природньо без напруги.

-У професійного відеооператора, як правило, є в арсеналі перевірені часом заготовки, які він прекрасно вміє комбінувати в залежності від умов.

-Зйомка весілля в банкетному залі чи ресторані набагато складніша від зйомки на відкритому повітрі на сонечку. Тут дають про себе знати відповідні знання та вміння: знання своєї техніки або інколи допомога асистента.

Скласти своє враження про досвід, стиль та вміння професійного відеооператора можна передивившись декілька попередніх робіт відеооператора. Також багато хто не соромиться викладати свої роботи на своїх сайтах чи персональних сторінках в соціальних мережах Інтернету.

Епізоди, які відбулися в день весілля неможливо повторити, тому і варто довіряти це професіоналам. Якщо ваший бюджет дозволяє вам звернутися до професійних відеооператорів, то постарайтесь на цьому не економити.

2. Для того, щоб правильно вибрати відеооператора, необхідно:

-Подивитись на його роботи. Це є найголовнішим для вас критерієм вибору відеооператора. Звертайте увагу насамперед на якість картинки і на те, як гармонічно виглядає фільм повністю. Хороший монтаж не відволікає від перегляду, про нього забуваєш і повністю занурюєшся в фільм. Подумайте, подобається вам стиль зйомки і монтажа цього відеооператора, як в нього в фільмі хорошо підібрана музика, які він використовує "переходи" і різного типу спецеффекти, наскількі вони відповідають до сюжету фільму.

-Не варто наймати людину, яка знімає любительською камерою. Якщо в хорошу погоду на вулиці такі камери дають картинку відносно задовільну, то для зйомки в приміщені вони не пригодні навіть з використанням накамерного світла - зображення буде темне, кольори неприродніми.

-Наявність таких корисних речей, як накамерне світло, додаткові мікрофони і т.п. було б дуже бажаним, а використання систем стабілізації типу Steadycam придає відео більше динамики та дозволяє знімати приголомшливо красиві кадри в русі. Одначе і використання додаткових пристосувань для зйомки може зробити зйомку помітно дорожчою.

-Так звана "графіка" на весіллях (особливо середнього і нижче середнього цінового діапазону) - сердечки, ангелочки та інші "блестяшки" - як правило, не більш ніж спроба прикрасити неякісну операторську роботу та замилити очі. На професійній мові це зветься "футажами", тобто готовими заготовками, купленими чи завантаженими з Інтернету. Заготовки ці, як правило, одинакові і не додадуть Вашому весіллю а ні трошки художньої цінності. Грамотний відеооператор, якщо і використовує «футажі», то в дуже малій кількості і не на шкоду відеофільму. В професійному середовищі весільних відеооператорів слово "футаж" останнім часом стало чи не лайливим...

-Якщо ви вирішили замовити відеозйомку через агентство, то зустрітися з майбутнім відеооператором також необхідно.

-Пам`ятайте, що створення Вашого фільму – це складний та цікавий процес, який вимагає творчої атмосфери. Тільки людина, з якою у Вас при зустрічі склалися хороші, а іноді просто дружні стосунки, зможе повністю передати Ваш настрій в цей день. Відеооператор – це не обслуговуючий персонал, це творець Вашої істории, через відео. Створіть йому максимально зручні умови для творчості. Ви тільки виграєте від цього, отримуючи самий кращий фільм про Ваше весілля.

-Ніколи не вибирайте відеооператора тільки по ціні. Відео треба дивитися очами, а не по телефону на слух в гривневому (доларовому) еквіваленті. Визначивши для себя ціновий діапазон,має сенс подивитись, як більш дорожчі варіанти, так і більш дешевші. Але пам`ятайте, що відеофільм поряд з фото – це те, що лишиться у Вас після свята. І так - вибір за Вами!!!

Різниця в деталізації картинки фільму: High Definition 1080p і DVD HDMI - один й той же фрагмент (частина) загального кадру при виводі на дисплей з розподільчою здатністю Full-HD (1920x1080):

На головну